torsdag, april 27, 2006

Nervöst

Äntligen dags. Hemmapremiär på Valla.
Truppen som Tony nominerat rymmer inga överaskningar..ja..bortsett från Kabous frånvaro då kan man tycka.
'Duracellkaninen' Berger på bänken igen..
Mer speltid för Tobbe idag..?? Eller blir det Drugge som flyttas upp när underlaget gjort det omöjligt för Mendes...?
Det borde i s f kunna ge utrymme för Berger.
Men....visst skulle det kännas skönt med en ung blivande play-maker på mittfältet...som oxå kunde hitta målet...?! Inte sant?

IDÉ....!
Det lär finnas en talangfull mittfältare neröver..... Ung förvisso, men notorisk målgörare i sitt lag. Han ska visst tidigare nosat på elitfotboll...men ratades innan ens seriespelet kommit igång. Fick aldrig visa upp sina färdigheter...
Övrigt att notera..han är som alla vi andra - 1 år äldre än vid samma tid förra året...!
Mitt förslag till Dig Tony - slå han en signal!

..misstänker att Du har numret sen' tidigare.
Mitt tips i hemmapremiären?

3 - 0 (Mendes, T Larsson 2)

3 kommentarer:

Ida Thunberg sa...

Exakt. Det blir 3-0.
Fast jag vet att ungefär fem minuter in i matchen brukar jag stå där och tänka att "nej, det här vinner vi aldrig, nu är det kört" och så vill jag nästan gå hem.
Det är inte lätt, det här.

Tordyveln sa...

Härligt Ida...just så ska fotbollen vara..Man pendlar mellan hopp å förtvivlan. Bestämmer sig för att ALLDRIGG mer gå till Valla...man för ju otur med sig.
Så sätter Mendes 1-0 och..pust..vilken jävla tur att jag står här..får se laget i mitt hjärta!
Välkommen hem Ida!

Ida Thunberg sa...

tack! ja, jag tänkte faktiskt bli kvar ett tag. så jag får se i alla fall åtvidaberg och norrköping på plats.
känns bra.