lördag, augusti 22, 2020

Riskgrupp för Geotrupidae

Krypet har hittat ut. 

Nu sägs det att man uppnått riskålder. Över 70 ...då ska man ligga still under stenen. Bah....

Inget ska få mig ligga stilla när Valla öppnar sina portar. Det kan väl inte dröja så länge till..väl?
Utanför mitt fönster går ett gäng tjurar och betar. Härligt för ett kryp som jag... Livsmedelsproduktionen tryggad för kryp som mig...

Superettan har rullat halvvägs på landets fotbollsarenor ...utan publik dock. Men vad gör väl det när rövitt äntligen hittat rätt med sitt spel och dessutom har 3 "tjurar" där framme.
Tack Werner för Edwardsen, William och Johan. När senast hade rövitt skrapat ihop 30 p före halvtid senast?
"Rövitt är bäst på hösten" - gammal devis. Hur ska då detta sluta?

Jag lägger champagnen på kylning....
 



Inga kommentarer: