fredag, mars 10, 2006

En gästbok

Jag har levt i 55 år och skrivit i några gästböcker.
I en gästbok brukar man försöka hålla en hygglig nivå på språket..jag menar..fler än jag kommer ju läsa det skrivna.
Visst?
Således kallar man inte den förre skribenten (besökaren) för 'pastabonden'. Ber inte han som var här tidigare på dan' att dra åt h-e....o s v
..Eller Judas!
Vilket tillmäle är inte det??
...att få etiketten 'Judas'
..förrädaren..han som svek...hela mänskligheten!
huuuu....nää..

En gästbok borde flöda av positiva känslor framför allt. Så har jag lärt mig...55 år gammal.
Men.
Gillar man inte läget i Vulkanernas GB...ska man 'hålla käft'!

Hålla käft!
Så låter det fortfarande idag.
Det känns som..ja.. nä

inte bra i a f
Kanske kommer Vulkanernas GB att bli bättre..med tiden.
Så att även jag...en 55 årig gubbe kan tycka det blir kul skriva i den.

nej...inte för att jag har nåt' direkt 'klyftigt' eller 'nydanande' att skriva..nej..jag skriver vad JAG tänker och det är nödvändigtvis inte särskilt klokt. Men...so what?
En gästbok ställer ju inga krav såtillvida eller? Klokt eller oklokt..
Man är gäst och skriver i en bok att man varit där.
I was here!

En sund uppfostran hindrar mig förhoppningsvis att tillägga....

'puckon'!

ooopsss

Inga kommentarer: