lördag, februari 25, 2006

blåst på konfekten

Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Äntligen dags för säsongspremiär. Nu skulle jag få se dem alla...
Nyförvärven..de för dyra 'Ola'-pengar inköpta löftena..
Härlig e m..folk på sidorna..

ok ok...grusplan
so what?
Solen i fejset lyckades jag till slut identifiera Eirik..
Kabouus...skanderades på plan..Kabous..
Alla tycktes ropa på Kabous...eftertraktad kille tänker jag.

Spelet (eller vad man nu ska kalla det) igång. Mest på mittplan där det blir allt geggigare allteftersom..
Riktigt dåligt!
.....
Plötsligt skriker nån' till. Pipan ljuder och...ack o ve!!! Min norske vän visas av plan. Han traskar, utan att passera Gå, iväg mot omklädningsrummet.
Suck..vad är detta? Vad hände?

Nå..sånt' händer...
Två minuter går...pipan ljuder igen.
Neeej....Kabous i fokus...dobbarna före och domarn' är obeveklig...Ut med dig!

Min 'hjälte' förstår ingenting...parlamenterar och diskuterar...spottar i gruset och går sin väg..Vi andra förstår. Dobbarna före....nää...det är inte OK.
Sen' då?
Ja, Tobbe fixar förstås det hela med en strut...
Mendes? Ja..han visade att han är att lita på...såvida det finns ett mittfält som kan leverera till han. Teknik saknar han inte gossen.
Bäst i DIF?

Bohlin utan tvekan...som räddar DIF från ett försmädligt nederlag denna februaridag..
Måsen..bra
Renato tycker jag var OK
Eirik bra tills utvisningen
....
men....Kabous??
hmm....
TONY?
Berätta om vådan av att använda dobbarna på slikt sätt!

innan nån' blir riktigt illa åtgången!

Andreas???...är Du frisk snart??
Du behövs!!!

Inga kommentarer: