lördag, februari 25, 2006

meningen med livet...

Undrar....
VAD ÄR MENING MED LIVET.....?

EGENTLIGEN???
Tänker..
vi föds..lever och dör.

ja ja, det må så vara...och..?
What's the use?

'det ska va' gött å leva'...

..visst..that very moment..kryp
sjysst om det 'va gött'...om det vore så..

men..?
Meningen?..hörru??
...
Nån'?
Kan ingen jävel ge ...ett tips?

öhhh...haru' inte hajat nåt'?
...kryp?

ehh..njae..vill säga..
barn, familj...karriär??..jo, det är klart...visst

Du har väl inget av det förstås...??!! ELLER?
...
mening...? med livet??

Kanske en påse 'Ahlgrens bilar'..???...hmm..nähä inte det
Mallis varje år??...definitivt inte..?
'varat'??....kryp...
nå???
.........................

När jag smyger in till barnen klockan 6 lördag morgon..lutar mig över dem kan jag förnimma en känsla av...ja..just mening... med livet.

Förr..typ 100 år sen'...

var allt annorlunda!
Mekong..Soweto..Hue..Paris -68..
Meningen med livet var kopplat till platser jag egentligen inte visste nåt' om (än mindre besökt).

'KÄNNER NI STANKEN FRÅN WERMLANDS-BANKEN' ropade vi.

Det var meningen..
då..

Nu?
Ja...Soweto består liksom ANC..
min amerikanske systerson dejtar i Hanoi
I Paris är allt sig likt
kampen för rättvisa fortsätter
i evighet
....amen

tiden är förgänglig..
livet en sekund
en gnista i evigheten..

barnen är en tröst
...

Inga kommentarer: