söndag, februari 05, 2006

Sorti

Gnuggar bort sömnen ur ögonen
Läser jag rätt?
Doktorn tar sin hatt och går...?

Vulkanernas gästbok användes på lördagkvällen i dunkla syften.
Signaturen Matto förde en minst sagt underlig diskussion.

Jag förstod om jag ska vara ärlig inte mycket av vad han skrev...

jag är väl seg...
55+

Jag förstår Watson
Gästboken har fungerat dåligt..språkbruket har periodvis varit...ja i mitt tycke...deprimerande!
Andra supportrar har kallats 'slödder' och egna som inte faller in i ledet för 'judas'.

Några få inlägg av detta slag rensades bort av moderatorn...långt ifrån alla...
ety..då hade 'butiken' med redaktion fått stänga helt. Inläggen har varit så många och hållit ..så låg nivå, att gästbokens existensberättigande såsom forum för fotbollsälskare är i fara. Den sista 'diskussionen' visar med all tydlighet att något bör göras.

Att diskutera idrott och politik på en supportersida behöver inte nödvändigtvis i alla lägen vara fel. Så länge det inte överskuggar huvudsyftet med gästboken.
Att prata sig varm för våld och hot om våld i samband med fotboll i en värmländsk småort gör mig kräksjuk.

kanske är det för sent..?

....surdegen har kanske 'satt sig i väggarna'...?

Inga kommentarer: