lördag, februari 04, 2006

Chu teh på norra stå???

Jag ska bekänna en sak..
ja, jag vet..
men bara en sak till...snälla??

På stenåldern..Du vet..typ 40 år sen' ...då krängde jag udda alster utanför systemet. Icke alltid rumsrena tidningar skulle man kunna säga.
Så var det.
???

Mina förebilder på den tiden var Engels, Chu teh, Mao, Sartre, Russel..

nää..inte Isabella, Carla, Jolie eller Pitt.
Definitivt inte Pitt!!!
..förebilderna består..de har blivit några fler under årens lopp dock. Kan jag ö h t skriva detta utan att nämna Nelson Mandela??
Vad är Tone Bekkestad mot Mandela??
Då fanns bara kampen...för rättvisa, solidaritet och alla människor lika värde.

Försöker förklara för den förhoppningsfulle sonen att det fanns faktist en Mandela, Theresa, King och Maja Eklöf för inte så länge sen'...att de var lika...minst lika betydelsefulla som ja...Ledley King..whatever..

Rövitt var dock rövitt även då.

maj 1968
När pastor Simonsson gick i första ledet mot apartheidregimen så gjorde han helt rätt.

Jag krängde som sagt udda alster, de beskrev samtiden ..ok..ok...ibland onyanserat..men ur ett rött perspektiv.
Vart vill jag komma?

Jag tänker att
ibland är en arena definitivt rätt plats att protestera på..OS i Mexico 1968 t ex...John Carlos knutna handske kommer att för evigt bli ihågkommen. En manifestation utan dess like. Om ingen dessförinnan visste nåt om Black Power...så blev man varse annat...

men annars då??
Anders tänker som jag ....så tag Dig i kragen käre läsare..ta Dig till Vulkanernas GB och läs om idrott och politik.

f ö så har Degerfors blivit degraderade på nån' skala läste jag i veckan
ingen bruksort längre...
.....det finns helt enkelt inte tillräckligt många arbetare kvar i tillverkningsindustrin....

........

ur led är tiden

Inga kommentarer: