måndag, februari 06, 2006

Ekot

'Che' Guevara har intagit ståplats på Stora Valla
..likt ett eko från det förgångna.

Lika bra en gång för alla erkänna....
jag hade han på väggen!
Yup!
Sant!

..hade Mao med för den delen...inget sticka under stol med..
skäms inte för det om nån' nu skulle tro det

tvingades dock 'rensa ut' 'Che'...revolution på export var helt enkelt inte....bra
...dags hålla i hatten igen Watson..

..hade t o m Josef Stalin på väggen under nåra år!

'Lillefar' intalade jag mig att det ryska folkets smeknamn var på honom
det hade jag läst..bergis
har du hört?
kan du förstå?
kan nån' enda människa fatta det??

den 'livslögnen' levde jag med en tid....inte så många år ändå men tillräckligt många för att det skulle komma gnaga på mitt samvete..

men.....läste mycket...

wow man....I read a lot!!!
Allt från Peking Review till MLK's skriftserier..prenumererade t o m på den förra!
Jag bar plakat med de 5 'stora'...varje 1 maj....

so what?
jo

nu till saken!

aldrig på Stora Valla!
Jag lovar och svär
hissade aldrig flaggan på ståplats.
Lämnade faktist alltid plakaten hemma....kängorna med för den delen

På nåt' vis hörde de inte riktigt hemma där bland alla glada degerforsare.

Inga kommentarer: