lördag, februari 04, 2006

Håll i hatten doktorn!

En vän skrev nåt' om poesi. Tyckte en del...
Trodde han skojade..ja t o m drev med mig.

förtydligande på sin plats

Jag bloggar för min egen skull!
Ett sätt få utlopp för tankar som annars förblevo..ja..blott tankar.
Ordet. Ordets makt..skrev Wärnström om en gång..eller var det Brecht??
skit samma vem..jag är en egoist såtillvida att jag..
har inget ädelt syfte med skrivandet.
..ej heller några outtalade dunkla syften.

Jag skriver helt enkelt för att jag tänker...tänker jag
Piece of cake!

samma sak med poesi tror jag
fast på en helt annan nivå.......Håll i hatten Watson!!!!

'Under de dystra månaderna gnistrade mitt liv till
bara när jag älskade med dig.
Som eldflugan tänds och slocknar, tänds och slocknar
- glimtvis kan man följa dess väg
i nattmörkret mellan olivträden.

Under de dystra månaderna satt själen hopsjunken
och livlös
men kroppen gick raka vägen till dig.
Natthimlen råmade.
Vi tjuvmjölkade kosmos och överlevde.'

Sann poesi
av en mästare..

tur han finns..
berikar våra liv
...åtminstonde mitt!

Inga kommentarer: